Lek. stom. Anna Lella, prezydent ERO-FDI, szefowa Okręgowej Izby Lekarskiej w Olsztynie, dołączyła do drużyny Ambasadorów Kampanii Polska mówi #aaa!. Oto, jak widzi rolę stomatologów w zdrowiu publicznym,  - Stomatolodzy odgrywają znaczącą rolę w zdrowiu publicznym, ponieważ nie zajmują się wyłącznie schorzeniami stricte „dentystycznymi”, obecnie oczekuje się od nich również,… Czytaj więcej
Ambasadorzy - drużyna w komplecie Drużyna Ambasadorów kampanii "Polska mówi #aaa" jest już w komplecie. Poznajcie, tych, którzy pomagają budować duże zasięgi naszego projektu.  Czytaj więcej
Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej 2019: nowa misja stomatologów Informacja prasowa z okazji Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej 2019 Lekarze dentyści będą zwracać uwagę na to, co jedzą i piją ich pacjenci. W ramach obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej (20 marca), organizatorzy kampanii „Polska mówi #aaa!” apelują do rodziców i opiekunów o powstrzymanie się przed dodawaniem cukru, w… Czytaj więcej
Marzena Dominiak: zdrowie jamy ustnej zaczyna się na talerzu - Prawdopodobnie po raz pierwszy w historii, w takiej formie, lekarze dentyści zwracają uwagę na problem odżywania, a właściwie kwestię złego żywienia opartego na cukrze, które skutkuje nie tylko fatalnym stanem zdrowia jamy ustnej, ale ma ogromny, negatywny wpływ na cały organizm - mówi o tegorocznej edycji kampanii „Polska mówi… Czytaj więcej
ŚDZJU: mobilne gabinety stomatologiczne Orbit w: Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie Nie zajmują wiele miejsca, są znakomicie widoczne i wyposażone na tyle, aby spełniać istotną misję zdrowotno-edukacyjną. Mobilne gabinety firmy Mars, producenta bezcukrowych gum do żucia Orbit, po raz kolejny przyjmą pacjentów w ramach obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej (20 marca) i kampanii Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego „Polska mówi #aaa!”. Dzięki… Czytaj więcej
Rozkręcamy się! Prof. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego, podsumowuje pierwsze tygodnie obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej.  Dokładne podsumowanie będziemy mogli zrobić dopiero pod koniec kwietnia. Wiele inicjatyw zostało rozłożonych w czasie, realizowane były już w styczniu i lutym, będą również w kwietniu. To cieszy i stanowi dowód na coraz większe… Czytaj więcej
Jest nakładka na zdjęcie profilowe dla fejsbukowiczów Użytkowników Facebook’a zapraszamy do ustawienia zdjęcia profilowego z logotypem kampanii „Polska mówi #aaa”. Jak to zrobić? Wystarczy odwiedzić profil Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego lub kliknąć w grafikę poniżej, a następnie trzymać się pojawiąjących sie instrukcji. Zmiana zdjęcia zajmuje dosłownie chwilę. Można ustawić czas na jaki nakładka obejmie nasze stałe zdjęcie. Czytaj więcej
Spot kampanii w komunikacji miejskiej we Wrocławiu Od 11 do 20 marca br. spot kampanii „Polska mówi #aaa” będzie wyświetlany na ekranach we wrocławskich autobusach i tramwajach. Przekaz może dotrzeć do ponad 900 tys. pasażerów. Dzięki współpracy z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym we Wrocławiu, które dołączyło do grona Parnertów kampanii, spot będzie wyświetlany ok. 15 razy w ciągu… Czytaj więcej
Komu materiały edukacyjne na Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej? Gorąco zachęcamy do skorzystania z bazy materiałów informacyjno-edukacyjnych, które przygotowaliśmy w ramach obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej. Większość z nich dostępna jest w dwóch wersjach: do internetu oraz drukarskiej. Istnieje również możliwość zamówienia materiałów do szkoły, gabinetu lub urzędu. Osoby zainteresowane otrzymaniem materiałów proszone są o kontakt z PTS:… Czytaj więcej
Krzysztof Kiliański Ambasadorem „Polska mówi #aaa!” Krzysztof Klijański, ceniony wokalista i kompozytor, został Ambasadorem kampanii „Polska mówi #aaa” ,wspierającej obchody Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej (20 marca). „Prócz ciebie, nic” – ten utwór zna chyba każdy, kto interesuje się krajową muzyką. Utwór wyśpiewany przez Krzysztofa Kiljańskiego w duecie z Kayah wygrał Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu,… Czytaj więcej
Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak (fot. BRPD) Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak objął Patronatem Honorowym obchody Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej i kampanię "Polska mówi #aaa!.  RPD dołączył do grona Patronów Honorowych w składzie: Międzynarodowa Kapituła Orderu Uśmiechu, Instytut Żywności i Żywienia, Miasto Wrocław, Uniwerstytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Uniwersytet Medyczny w… Czytaj więcej
To nic, że wypadną. Dbamy o mleczaki, leczymy mleczaki! - Zaniedbanie tzw. mleczaków, to najkrótsza droga do poważnych problemów z zębami stałymi – przekonują organizatorzy kampanii „Leczymy mleczaki”, zainaugurowanej w ramach Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej (20 marca) i kampanii "Polska mówi #aaa". Do rodziców, opiekunów, nauczycieli, ale również lekarzy stomatologów, apelują o szczególną troskę nad uzębieniem najmłodszych, wskazując… Czytaj więcej
Patronat Honorowy Uniwersytetu Jagiellońskiego Kampania „Polska mówi #aaa” zyskała kolejnego Patrona Honorowego. Wsparcia projektowi udzielił Uniwersytet Jagielloński w Krakowie. - Pragnę pogratulować Organizatorom cennej inicjatywy, jaką jest organizacja tego wydarzenia, i z ogromną przyjemnością przyjmuję zaproszenie do objęcia go Patronatem – napisał w odpowiedzi na wniosek PTS prof. Tomasz Grodzicki, Prorektor ds. Collegium Medicum… Czytaj więcej
Do grona Honorowych Patronów kampanii „Polska mówi #aaa” dołączył Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Życzenia powodzenia w realizacji projektu oraz dużego zainteresowania przedsięwzięciem przekazał Polskiem Towarzystwu Stomatologicznemu prof. dr hab. Piotr Ponikowski, Prorektor ds. Nauki. Honorowym Patronatem akcję obięli również: Międzynarodowa Kapituła Orderu Uśmiechu, Instytut Żywności i Żywienia… Czytaj więcej
Debata z okazji Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej W Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej trzeba mówić głośno o sukcesach i wyzwaniach stomatologii. Debata „Mniej cukru – więcej uśmiechu”, która odbędzie się 16 marca we Wrocławiu, to z pewnością dobra okazja do zabrania głosu. Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Dolnośląska Izba Lekarska zapraszają na debatę „Mniej cukru – więcej uśmiechu”.… Czytaj więcej
Broszura kampanii - pobierz do gabinetu, szkoły, przedszkola Oficjalna broszura kampanii "Polska mówi #aaa!", wspierjącej obchody Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej, jest już do pobrania, w wersjach online oraz drukarskiej. Materiał  jest przygotowany m.in. przez: Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej, Instytut Żywności i Żywienia, Centrum Onkologii - Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie. W broszurze m.in. - dlaczego cukier… Czytaj więcej
Kampania z Honorowym Patronatem Prezydenta Wrocławia Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk objął Honorowym Patronatem kampanię „Polska mówi #aaa!”. – Jestem przekonany, że Państwa działania pozytywnie wpłyną na świadomość społeczną związaną ze znaczeniem zdrowia jamy ustnej w życiu człowieka – napisał w liście. W piśmie potwierdzającym objęcie akcji Honorowym Patronatem, Prezydent zapewnia o poparciu i uznaniu dla inicjatywy.… Czytaj więcej
Honorowy Patronat Instytutu Żywności i Żywienia Instytut Żywności i Żywienia objął Honorowym Patronatem kampanię "Polska mówi #aaa", wspierającą obchody Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej (20 marca).  IZŻ wydał również zgodę na zamieszczenie w oficjalnej broszurze kampanii aktualnych piramid żywieniowych dla dzieci, dorosłych i seniorów wraz z komentarzem. Przypomnijmy, że Honorowy Patronat nad kampanią sprawuje również Międzynarodowa… Czytaj więcej
Marzec Miesiącem Zdrowia Jamy Ustnej! Polskie Towarzystwo Stomatologiczne (PTS) podjęło uchwałę ustanawiającą marzec Miesiącem Zdrowia Jamy Ustnej. Autorzy pomysłu mają nadzieję, że ten fakt, na trwałe trafi do świadomości: społeczeństwa, lekarzy dentystów oraz lekarzy innych specjalności, a także polityków. Jak czytamy w treści uchwały Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego, wybór miesiąca jest nieprzypadkowy, gdyż właśnie w marcu… Czytaj więcej
Dolnośląski Klub Higienistek na start! Z radością i dumą możemy ogłosić, że kampania „Polska mówi #aaa!” wystartowała! Pierwszą inicjtawę, którą odbyła się w ramach akcji, zainicjował Dolnośląski Klub Higienistek. Kolejne zarejestrowano już na mapie kampanii.  W przedszkolach i szkołach oraz gabinetach stomatologicznych ruszyły zajęcia edukacyjne dla dzieci i rodziców pod hasłem „Polska mówi aaa”.  W… Czytaj więcej
Marek Michalak: szkoła to miejsce na rozmowę o zdrowiu jamy ustnej Trwają intensywne przygotowania do krajowych obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej 2019 (20 marca). Już teraz przedszkola, szkoły, urzędy oraz inne podmioty, mogą zgłaszać swoje inicjatywy na interaktywną mapę kampanii „Polska mówi #aaa!”. O szczególne zaangażowanie pedagogów apeluje Marek Michalak, były rzecznik praw dziecka, Kanclerz Międzynarodowej Kapituły Orderu Uśmiechu, Patron… Czytaj więcej
O co chodzi z obchodami ŚDZJU i kampanią „Polska mówi #aaa!”? Na początek banał – w kalendarzu nie ma lepszej daty niż 20 marca, aby głośno i wyraźnie mówić, o tym, że o zęby trzeba dbać. Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej, uchwalony przez Światową Federację Dentystyczną (FDI) – w dużym uproszczeniu – ma właśnie takie zadanie. Kampania „Polska mówi #aaa!”, realizowana… Czytaj więcej
Udostępnij profil kampanii „Polska mówi #aaa!” Zachęcamy do polubienia oraz udostępnienia oficjalnego profilu kampanii „Polska mówi #aaa”, która jest głównym elementem krajowych obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej (20 marca) 2019. Poprzez profil KLIKNIJ TUTAJ komunikowane będą najważniejsze informacje związane z obchodami. Zachęcamy wszystkich członków oraz Prezesów Oddziałów do udostępniania Wydarzenia oraz lokalnej promocji obchodów np. podczas zebrań… Czytaj więcej
Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej 2019 – preludium [vc_row][vc_column][vc_column_text]Zdrowie jamy ustnej zaczyna się na talerzu i w szklance. Właściwa dieta, pozbawiona nadmiernej ilości cukrów prostych, to jeden z filarów profilaktyki stomatologicznej dzieci i dorosłych. Lekceważenie negatywnego wpływu cukru, to natomiast najkrótsza droga do próchnicy, a w jej efekcie poważnych problemów zdrowotnych, wykraczających pozastandardowe leczenie w gabinecie dentystycznym –… Czytaj więcej
Prof. Marzena Dominiak - Ruch, który powstał w ramach kampanii „Polska mówi aaa” i obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej ma ogromny potencjał. Z niecierpliwością czekamy na kolejne edycje wydarzenia. Tylko jeżeli będziemy mówić o zdrowiu jamy ustnej wspólnym językiem możemy przezwyciężyć fatalny stan uzębienia Polaków - mówi prof. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego… Czytaj więcej
Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej. Wszyscy mówią #aaa! - "dojazdówka" Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej (20 marca) - zapraszamy na relację na żywo z ostatniego dnia kampanii "Polska mówi #aaa! 21:05 - kończymy relację na żywo z obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej i finału kampanii "Polska mówi aaa". Z pewnością przyjdzie czas na podsumowania, gratulacje, podziękowania. Do przeczytania (ŁS).… Czytaj więcej
Mobilne gabinety Wrigley czekają na pacjentów ARCHIWUM KAMPANII 2018 Mieszkańcy Warszawy, Wrocławia oraz Poznania będą mogli skorzystać z bezpłatnych przeglądów stomatologicznych i porad w mobilnych gabinetach Wrigley. Projekt realizowany jest w ramach obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej  (20 marca) i kampanii „Polska mówi aaa”. Wrigley jest oficjalnym partnerem akcji. Przez trzy dni, w sześciu gabinetach… Czytaj więcej
Cała Polska mówi aaa W całym kraju trwa kampania „Polska mówi #aaa”, która ma na celu uświadomić społeczeństwu, że nie ma zdrowego ciała bez zdrowej jamy ustnej. Pacjenci mogą skorzystać z bezpłatnych porad i przeglądów zaplanowanych w gabinetach w kilkudziesięciu miastach, a liczba placówek gotowych przekazać wiedzę o właściwych zasadach profilaktyki stomatologicznej dzieciom, dorosłym,… Czytaj więcej
Oficjalny spot i kampania na dworcach PKP Od 12 do 26 marca na ekranach zlokalizowanych przy kasach PKP Intercity oraz w Centrach Obsługi Klienta na dworcach w 9 miastach, będzie można zobaczyć oficjalny spot kampanii „Polska mówi aaa”. Przez dwa tygodnie spot, wyprodukowany przez agencję marketingu społecznego Telescope oraz studio Pigeon, będą oglądać pasażerowie: PKP Wrocław Główny,… Czytaj więcej
Maciej Musiał na fotelu dentytystycznym Aktor Maciej Musiał został Ambasadorem Kampanii "Polska mówi #aaa". Jak zapowiadają organizatorzy, wkrótce projekt wesprą także inne gwiazdy.  Maciej Musiał to jeden z najbardziej lubianych aktorów młodego pokolenia. Rozpoznawalność zyskał dzięki pracy na planie takich seriali jak: "Ojciec Mateusz", "Czas honoru, "Krew z krwi" i przede wszystkim "Rodzinka.pl". Widzowie dużego ekranu… Czytaj więcej
Zdrowie jamy ustnej i zdrowie ogólne - 10 kluczowych faktów Organizatorzy obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej (20 marca) zwracają na 10 kluczowych faktów związanych ze zdrowiem jamy ustnej i zdrowiem ogólnym.  Zdrowie jamy ustnej jest niezbędne dla zachowania dobrego zdrowia ogólnego i dobrego samopoczucia. Choroby jamy ustnej dotykają 3,9 miliarda ludzi na świecie, a nieleczona próchnica występuje prawie połowy… Czytaj więcej
Czy ŚDZJU zmotywuje rządzących do działania? Światowa Federacja Dentystyczna, czyli inicjator globalnych obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej, identyfikuje najważniejsze problemy opieki stomatologicznej w wymiarze systemowym. FDI liczy, że ich rozwiązaniem zajmą się krajowe władze. Choroby jamy ustnej są głównym ciężarem i wyzwaniem w zakresie zdrowia publicznego w niemal wszystkich państwach świata i należy im niezwłocznie… Czytaj więcej
Łukasik: higienistki brakującym ogniwem opieki stomatologicznej Nie dentobusy, nie szkolne gabinety, a profilaktyka, realizowana przez higienistki powinna być podstawą opieki stomatologicznej w Polsce - uważa lek. dent. Tomasz Łukasik, Ambasador Kampanii „Polska mówi aaa”. Higienistki są brakującym ogniwem opieki stomatologicznej, ciągle tego niestety nie zauważamy, nie mówimy o tym. Dzieci przede wszystkim powinny być nauczone jak… Czytaj więcej
RPD do pedagogów w sprawie ŚDZJU (fot. RDP) - Dlaczego warto rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o zdrowiu jamy ustnej? Ponieważ w wielu przypadkach od tego mogą zależeć: ich zdrowie, poziom samooceny, relacje społeczne czy sukcesy prywatne, a w przyszłości – również zawodowe – napisał Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak w liście do nauczycieli w blisko 20 tys.… Czytaj więcej
Kodeks Dobrych Praktyk, czyli zanim dodasz inicjatywę PRZECZYTAJ ZANIM DODASZ SWÓJ PROJEKT – KODEKS DOBRYCH PRAKTYK Inicjatywy mogą być umieszczane na mapie bezpłatnie przez wszystkich, którzy chcą realizować idee Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej: gabinety stomatologiczne, lekarskie, szkoły, przedszkola, wydawnictwa, organizacje, towarzystwa, samorządy lokalne oraz inne. Najważniejszym zadaniem uczestników kampanii powinno być upowszechnianie wiedzy o zdrowiu jamy… Czytaj więcej
30 dni, które pomogą zrozumieć, dlaczego warto dbać o zęby W ciągu całego życia Polak – statystycznie – powinien zużyć ok. 550 tubek pasty i wykonać 20 mld ruchów szczoteczką, jeżeli używa manualnej, a także spędzić 75 godzin na wizytach kontrolnych u dentysty. Powinien także mieć świadomość, że jama ustna jest zwierciadłem ciała i nie brakuje naukowych dowodów potwierdzających, iż… Czytaj więcej
ŚDZJU – to musi mieć sens! Liczba międzynarodowych dni, obchodami których organizatorzy chcieliby przykuć uwagę światowej opinii publicznej bliska jest liczbie dni w  roku. Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej przypada na 20 marca. W tym dniu jednak międzynarodowych świąt jest jeszcze kilka, wśród nich, także sygnowane przez ONZ: Międzynarodowy Dzień Szczęścia (od 2011 r.) i Międzynarodowy… Czytaj więcej
Pierwsi patroni medialni Portale infoDENT24.pl i stomatologianews.pl oraz czasopisma branżowe: "Nowy Gabinet Stomatologiczny", "Asystentka i Higienistka Stomatologiczna", "Art of dentistry" oraz "Implantologia" - to pierwsi PATRONI MEDIALNI kampanii "Polska mówi aaa". Wkrótce poinformujemy o kolejnych! Czytaj więcej
Prof. Marzena Dominiak Nowe władze Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego nie mają wątpliwości, ze organizacja nie powinna stanowić jedynie naukowego wsparcia dla dentystów, ale może docierać z wartościową wiedzą także do całego społeczeństwa. Kampania „Polska mówi aaa” ma być na to najlepszym dowodem. - Mamy wiedzę, mamy ludzi, dlaczego tego nie wykorzystać? Nie mam wątpliwości,… Czytaj więcej