Nie zajmują wiele miejsca, są znakomicie widoczne i wyposażone na tyle, aby spełniać istotną misję zdrowotno-edukacyjną. Mobilne gabinety firmy Mars, producenta bezcukrowych gum do żucia Orbit, po raz kolejny przyjmą pacjentów w ramach obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej (20 marca) i kampanii Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego „Polska mówi #aaa!”.
Dzięki dentobusom sfinansowanym z środków publicznych, idea mobilności stomatologicznej w Polsce weszła w zupełnie inny wymiar. Szesnaście pojazdów nie rozwiązuje oczywiście wszystkich potrzeb opieki stomatologicznej w kraju, ale, przynamniej w aspekcie profilaktyczno-edukacyjnym, stanowi niewątpliwe wsparcie. Warto jednak uświadomić sobie, że zanim dentobusy wyjechały w podróż po „swoich” województwach, z ideą mobilnej opieki stomatologicznej utożsamiane były przede wszystkim gabinety mobilne Orbit (kiedyś Wrigley). W tym roku, podobnie jak w 2018, będą one istotnym elementem obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej i kampanii „Polska mówi #aaa!”.
Mobilne gabinety Orbit będą pełniły swoją misję od 19 do 21 marca, w trzech miastach: Wrocławiu, Poznaniu i Warszawie.
19 marca (Poznań)
20 marca (Wrocław)
21 marca (Warszawa)
Z bezpłatnych przeglądów jamy ustnej oraz porad lekarskich będą mogli skorzystać wszyscy: dzieci (za zgodą i w obecności rodziców lub opiekunów prawnych), dorośli i seniorzy. Oprócz fachowej oceny lekarza dentysty będzie można zasięgnąć – równie fachowej – porady higienistki stomatologicznej. Specjalistki higienistki szczegółowo opowiedzą m.in. o prawidłowych zasadach higieny jamy ustnej skupionych w 4 prostych krokach: codziennym szczotkowaniu pastą z fluorem, dodatkowym czyszczeniu (np. nićmi dentystycznymi), regularnym wizytom u stomatologa oraz bezcukrowej gumy, która neutralizuje kwasy osadu nazębnego zapobiegając próchnicy. W gabinetach Orbit dostępne będą również materiały informacyjno-edukacyjne przygotowane w ramach obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej i kampanii „Polska mówi #aaa!”.
– Po raz drugi mobilne gabinety Orbit będą ważnym elementem tegorocznych obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej. Dzięki ich mobilności możemy być w wielu miejscach i dotrzeć do wielu pacjentów. Nasze doświadczenia pokazują, że Polacy lubią sprawdzać swój stan jamy ustnej w takich warunkach. Przeglądowi towarzyszą często długie rozmowy z lekarzami i higienistkami, które bardzo często wykraczają poza kwestie opieki stomatologicznej. Gabinety mobilne promują zdrowie jamy ustnej, ale także zbliżają ludzi, a to w takim dniu jest wyjątkowo piękne – podkreśla prof. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.
– „Szczotkuj, czyść, żuj, kontroluj” – żucie bezcukrowej gumy jest jednym z 4 prostych kroków dla zdrowych i czystych zębów. Dlatego cieszymy się, że już po raz drugi jesteśmy partnerem kampanii „Polska mówi #aaa”. To jeden ze sposobów, w jaki chcemy pomóc rozwiązywać problem stanu zdrowia zębów polskiego społeczeństwa. Kluczową rolę widzimy w edukacji – już od 6 lat w ramach programu „Dziel się Uśmiechem” budujemy wśród najmłodszych świadomość, jak ważna jest troska o zdrowe zęby oraz jak skutecznie dbać o higienę jamy ustnej. Dzięki współpracy z Polskim Towarzystwem Stomatologicznym przy organizacji wspólnej akcji profilaktycznej w ramach Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej mamy nadzieję sprawić, że Polacy będą częściej odwiedzać stomatologa i dbać o właściwą pielęgnację zębów – mówi Beata Rożek, Dyrektor ds. Korporacyjnych Mars Polska.
Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej to najważniejszy w roku moment na podejmowanie publicznej dyskusji poświęconej opiece stomatologicznej. Kampania „Polska mówi #aaa”, którą realizuje Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, jest największym projektem w kraju inspirującym do podejmowania lokalnych inicjatyw prozdrowotnych. W akcję aktywnie włączają się przedszkola, szkoły, instytucje publiczne oraz praktyki lekarskie. Kampanię Honorowym Patronatem objęli m.in. Rzecznik Praw Dziecka, Międzynarodowa Kapituła Orderu Uśmiechu oraz Instytut Żywności i Żywienia. W ramach obchodów przygotowano szereg wartościowych materiałów informacyjno-edukacyjnych do użytku rodziców, opiekunów i pedagogów. Głównym Partnerem obchodów jest Philips Sonicare, a wspierającymi producenci marek Orbit (Mars) i Listernine (Johnson&Johnson).