Prof. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego, podsumowuje pierwsze tygodnie obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej.
Dokładne podsumowanie będziemy mogli zrobić dopiero pod koniec kwietnia. Wiele inicjatyw zostało rozłożonych w czasie, realizowane były już w styczniu i lutym, będą również w kwietniu. To cieszy i stanowi dowód na coraz większe zainteresowanie projektem. Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej ma swoją konkretną datę w kalendarzu, ale od zawsze przekonujemy, że 20 marca jest wyłącznie kulminacyjnym momentem. Na rzecz promocji zdrowia jamy ustnej można i trzeba działać zawsze. Stąd m.in. uchwała ustanawiająca marzec Miesiącem Zdrowia Jamy Ustnej.
Wracając do pytania. Zainteresowanie akcją to jedno, rezultaty to drugie. W tym roku przekonywaliśmy, że dieta bogata w cukier jest niekorzystna dla zdrowia jamy ustnej i zdrowia ogólnego, zachęcaliśmy do regularnych badań w kierunku nowotworów jamy ustnej, zwracaliśmy uwagę na konieczność troski o zęby mleczne. Budowanie świadomości to proces, a kampania jest wyłącznie jego elementem. Mam jednak nadzieję, że skutecznym. To poniekąd będziemy mogli ocenić w przyszłości.
Tegoroczne obchody odbywały się na wielu płaszczyznach. Przygotowaliśmy wiele materiałów informacyjno-edukacyjnych. Wraz z partnerami akcji przeprowadzaliśmy badania w gabinetach mobilnych, również dla kibiców piłki nożnej. Spot kampanii wyświetlany jest ciągle w komunikacji miejskiej, były debaty, akcje w szkołach, przedszkolach, gabinetach. Wydaje nam się, że Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej zaczyna być zauważalnym wydarzeniem.
Czytaj także:
To nic, że wypadną. Leczymy mleczaki! – nowy projekt edukacyjny
Śląsk Wrocław partnerem, bramkarz Ambasadorem, dentobus pod stadionem
O co chodzi z obchodami ŚDZJU i kampanią „Polska mówi #aaa!”?
Udostępnij profil kampanii „Polska mówi #aaa!”
Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej 2019 – preludium
Marek Michalak: szkoła to miejsce na rozmowę o zdrowiu jamy ustnej
Honorowy Patronat Prezydenta Wrocławia