W Polsce Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej to głównie kampania „Polska Mówi #aaa”, realizowana przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne (PTS). Ale ta kampania to nie tylko święto 20 marca – działa przez cały rok!
Na początku 2025 roku ruszyliśmy z super inicjatywą, oferując ponad 2000 darmowych konsultacji stomatologicznych we współpracy z Oral-B i naszymi gabinetami partnerskimi. Pacjenci mogli skorzystać z pomocy w 46 gabinetach Oral-B oraz 37 klinikach LUX MED Stomatologia.
W tym roku zorganizowaliśmy setki darmowych badań kontrolnych, instruktaży dotyczących higieny jamy ustnej oraz edukacyjnych rozmów z pacjentami. Odbyło się także ponad 300 akcji w przedszkolach, szkołach i domach seniora, a także konkursy i webinary. Ponad 1000 zaangażowanych higienistek, dentystów i menedżerów klinik wzięło sobie do serca hasło: ZDROWA JAMA USTNA TO ZDROWY UMYSŁ, które to przyświecało tegorocznej kampanii.
Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej, ustanowiony przez Światową Federację Dentystyczną FDI, naprawdę wpłynął na kampanię realizowaną w Polsce, która każdego roku pracuje z owym hasłem przewodnim. Przypomnieć warto jakimi hasłami prowadziliśmy odezwy w poprzednich latach:
Na 2026 rok, planujemy hasło: ZDROWA JAMA USTNA TO SZCZĘŚLIWE ŻYCIE!
Naszą kampanię „Polska Mówi #aaa” wspierają honorowo Prezydenci takich miast jak Białystok, Gdańsk, Gorzów, Katowice, Koszalin, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Opole i Rzeszów.
W tym roku współpracowaliśmy z partnerami takimi jak Listerine, Biomed, Zdrowy Lizak Mniam-Mniam, Oclean, Oral-B, Shop-Dent, Vitammy, Klub Mleczaka i WOOM.
Media także nas wsparły: Dentonet, Infodent24 i Medonet. Zapraszamy wszystkich aktualnych i przyszłych partnerów do wspólnej pracy.
„Ludzie coraz bardziej zdają sobie sprawę, że zdrowie jamy ustnej wpływa na ogólne zdrowie. Widzimy to wśród dzieci, które uczą się dobrych nawyków, oraz dorosłych, którzy odwiedzają stomatologów, chcąc poprawić estetykę swojego uśmiechu. Temat trzeciego garnituru zębów przestaje być tabu. Jednak wciąż jest sporo do wypracowania, zwłaszcza wśród tych, którzy nie są świadomi znaczenia wpływu kondycji jamy ustnej na zdrowie całego organizmu a statystyki dotyczące próchnicy w Polsce są nadal niepokojące.” – mówi manager kampanii, Sylwia K. Drobik
Zachęcamy nauczycieli i wychowawców do odwiedzenia strony www.polskamowiaaa.pl i pobrania edukacyjnych materiałów z okazji Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej – 20 marca. Rodzice, rozmawiajcie z dziećmi o dobrych nawykach higienicznych i przypominajcie, że nie ma przerwy od mycia zębów!
Urzędnicy i politycy, zapraszamy do wsparcia lokalnej kampanii „Polska Mówi #aaa”