Po raz siódmy startujemy z Miesiącem Zdrowia Jamy Ustnej PTS!

W ostatnich latach marzec ma w polskiej stomatologii szczególne znaczenie. W tym miesiącu – dokładnie 20. dnia – na całym świecie, także w naszym kraju, obchodzony jest Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej (World Oral Health Day), ustanowiony przed szesnastoma laty przez Światową Federację Dentystyczną FDI. Czemu jednak tej niezwykle potrzebnej, społecznie pożytecznej inicjatywy nie rozszerzyć na cały miesiąc? Wychodząc z tego założenia, Polskie Towarzystwo Stomatologiczne w 2018 roku podjęło starania o ustanowienie marca Miesiącem Zdrowia Jamy Ustnej (MZJU).

Po przeprowadzeniu odpowiedniej kampanii i uzyskaniu aprobaty ze strony rządzących, działania w ramach MZJU są realizowane już od 2019 roku. Od samego początku flagowym projektem Miesiąca jest kampania „Polska mówi #aaa”, prowadzona przez nasze Towarzystwo przy wsparciu licznych parterów – firm medycznych, instytucji, samorządu. Warto w tym miejscu wspomnieć, że począwszy od 2021 roku kampania „Polska mówi #aaa” jest wydarzeniem całorocznym.

Za nami tysiące godzin bezpłatnych badań kontrolnych, instruktaży prawidłowej higieny jamy ustnej i rozmów z pacjentami, niezliczone akcje edukacyjne, konkursy, webinary. Pochylaliśmy się m.in. nad tematem zdrowia stomatologicznego kobiet w ciąży, stanu jamy ustnej w kontekście pandemii COVID-19, profilaktyki onkologicznej, diety z ograniczonym spożyciem cukru, świadomości – zarówno lekarzy, jak i pacjentów.

Dziś oficjalnie starujemy z siódmą edycją Miesiąca Zdrowia Jamy Ustnej. W nawiązaniu do lejtmotiwu Światowego Dnia Jamy Ustnej FDI 2024 nasze działania będą w tym roku realizowane pod hasłem: „Zdrowa jama ustna to zdrowe ciało!”. Z tym przekazem chcemy trafić do tysięcy pacjentów, którzy często wciąż nie mają świadomości, że zły stan zdrowia jamy ustnej oznacza podwyższone ryzyko rozwoju wielu schorzeń, w tym układu sercowo-naczyniowego, nerek czy chorób neurodegeneracyjnych.

Na dobry początek startujemy z imponującą liczbą ponad 2800 bezpłatnych konsultacji stomatologicznych (choć na tym zapewne nie koniec!). Będą one przeprowadzone w 46 gabinetach partnerskich Oral-B oraz 37 klinikach LUX MED Stomatologia. Co ważne, są to placówki nie tylko z największych miast kraju, ale także te zlokalizowane w mniejszych miejscowościach (np. Myślibórz, Żychlin, Tarczyn, Wysokie Mazowieckie). Każdy z gabinetów zaprasza pacjentów na bezpłatne przeglądy w ramach „Dni otwartych” – są one organizowane w różnych dniach, a wszelkie informacje można uzyskać na stronie kampanii.

Nie można zapominać o licznych, realizowanych najczęściej przez higienistki stomatologiczne – Ambasadorki kampanii, zajęciach odbywających się w przedszkolach, szkołach, ośrodkach szkolno-wychowawczych czy domach dziecka. Dzięki tym spotkaniom tysiące dzieci mają okazję dowiedzieć się – często po raz pierwszy – jak prawidłowo posługiwać się szczoteczką oraz co szkodzi ich zębom.

Gorąco zachęcamy także prywatne placówki do realizacji własnych pomysłów na celebrowanie Miesiąca Zdrowia Jamy Ustnej. Swój udział w akcji można cały czas zgłaszać online. W przeprowadzeniu tych inicjatyw w Państwa gabinecie pomocne mogą być bezpłatnie materiały kampanii i jej partnerów, a także Światowej Federacji Dentystycznej FDI – są one przeznaczone zarówno dla samej praktyki, jak i pacjentów (tych dorosłych i małoletnich).

Patronatem honorowym działania kampanii objęli prezydenci: Białegostoku, Gdańska, Gorzowa Wielkopolskiego, Katowic, Koszalina, Krakowa, Lublina, Łodzi, Olsztyna, Opola i Rzeszowa.

Partnerami działań podejmowanych w bieżącym roku są: Biomed, Colgate, enel-med Stomatologia, Klub Mleczaka, Listerine, LUX MED Stomatologia, MyEcoBrush, Oclean, Oral-B, Shop-Dent, Vitammy oraz Zdrowy Lizak Mniam-Mniam.

Partnerami medialnymi wydarzeń związanych z Miesiącem Zdrowia Jamy Ustnej są: Dentonet, Infodent24, Medonet i Portal Dentystyczny.pl.

https://polskamowiaaa.pl/

https://www.facebook.com/polskamowiaaa

https://www.instagram.com/polska_mowi_aaa/

Poleć artykuł:
Pin Share
« »