Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej (World Oral Health Day) obchodzony 20 marca, od lat przebija się z różnym skutkiem do świadomości Polaków, w tym przedstawicieli środowiska stomatologicznego. Zdaniem organizatorów kampanii „Polska mówi aaa”: PTS, NIL, BAD i ewiDENTniepr, święto ma ogromny potencjał komunikacyjny, który warto wykorzystać m.in. do promocji profilaktyki zdrowia jamy ustnej. Wspólny projekt ma na celu przede wszystkim mobilizować do podejmowania różnorakich inicjatyw temu poświęconych.
Dlaczego „Polska mówi aaa”? To najprostsze nawiązanie do tegorocznego, oficjalnego, globalnego hasła Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej, które brzmi: „Say Ahh. Think Mouth, Think Health.”, wymyślonego przez Światową Federację Dentystyczną FDI.
Filarem krajowej kampanii jest internetowa www.polskamowiaaa.pl, którą należy traktować jako hub dla małych i dużych akcji podejmowanych w całej Polsce. Każdy, niezależnie czy jest właścicielem gabinetu, pracującą w nim higienistką lub asystentką czy pedagogiem w przedszkolu/szkole, będzie mógł bezpłatnie zgłosić swój projekt i osadzić go na mapie kampanii. Inicjatywą może być zarówno dzień bezpłatnych przeglądów, pogadanka w szkole, jak i debata czy konferencja. Informację o projektach będą podawane w świat, również poprzez social media. Najlepsze akcje zostaną szczegółowo opisane i promowane.
Poprzez stronę można także pobrać oficjalne materiały kampanii oraz ulotki i broszury informacyjne, również te oficjalne pochodzące z FDI, przetłumaczone na język polski.
Kampania, w zakresie ogólnopolskim, zostanie wykorzystana do podkreślania znaczenia profilaktyki, odczarowania mitów związanych z leczeniem, pokazania, że polskie gabinety są nowoczesne, bezpieczne, a cała branża nastawiona na rozwój i poprawę standardów leczenia.