Jak dołączyć

Jak dołączyć do kampanii?

  1. Zaplanuj inicjatywę wspierającą promocję zdrowia jamy ustnej (eduspotkania w przedszkolach/szkołach, przeglądy, badania, pogadanki, event, media).
  2. Każdą planowaną aktywność w ramach współpracy nanieś na naszą mapę Kampanii. Powstanie link.
  3. Stajesz się właśnie Ambasadorem Kampanii Polska mówi #aaa.
  4. Uzyskany link może służyć do promocji swojej marki osobistej jako Ambasador: Higienistka/Klinika/Nauczyciel/Aktywista i ukazywania wydarzenia w swoich social mediach.
  5. Prześlij wygenerowany link aktywności na adres mail: sylwia.drobik@pts.net.pl
  6. Powstałą aktywność promuj swoimi kanałami komunikacyjnymi a nasza Kampania także swoimi kanałami – po uzyskaniu nadesłanego linka wydarzenia.
  7. Wysyłając do nas link, prześlij w jednym mailu także zaplanowaną: datę wydarzenia, ilość uczestników, przedział wiekowy oraz swoje dane teleadresowe do wysyłki (dane osobowe, adres z kodem, numer telefonu, adres mail).
  8. Wyślemy do Ciebie przesyłkę z gadżetami do eventu – jeśli w danym czasie takowe będą na stanie od Partnerów Kampanii. Nasza Kampania w zależności od danego roku uzyskuje Partnerów, którzy przekazują w ramach współpracy pewną pulę gadżetów i produktów wspierających Kampanię (kolorowanki, dyplomiki, typodonty, szczoteczki, pasty, baloniki itp.). Zatem im szybciej zaplanujesz aktywność, tym łatwiej uzyskasz wsparcie.
  9. Podczas eventu Edukator Dentysta czy Higienistka winien reprezentować wizerunek dental typu mundurek i obuwie medyczne. NIEDOPUSZCZALNA JEST ODZIEŻ CYWILNA TYPU DŻINSY
  10. Edukator prowadzi zajęcia w oparciu o zagadnienia zmapowane przez Kampanię (poproś o gotowy wzór prezentacji edukacyjnej) i winien wręczyć Uczestnikom wszelkie pozyskane gadżety
  11. Po evencie należy przesłać krótki opis wydarzenia: gdzie się odbyło (np. przedszkole nr w miejscowości…), kto poprowadził (np. Higienistka Anna Kowalska), co było przedmiotem wydarzenia, czego dzieci/uczestnicy się nauczyli i zdjęcia do publikacji a tym samym promocji Kliniki/Higienistki/Ambasadora. Informacje zostaną opublikowane na IG,FB i stronie www Kampanii w ramach promowania Ambasadora i samej Kampanii Polska mówi #aaa. W temacie zgód na udział dzieci/uczestników w akcji profilaktycznej i fotografowanie – każdorazowo dana Placówka przygotowuje się odrębnie zapraszając/przyjmując Ambasadora – należy poinformować o tym Placówki tak by Ambasador i Kampania Polska mówi #aaa mogły z nich korzystać do promowania Kampanii Polska mówi #aaa.
  12. Pobierz materiały edukacyjne oraz grafiki z naszej strony Kampanii i promuj je w swoich social media’ch
  13. Używaj i promuj oficjalne hasztagi kampanii: #aaa #polskamowiaaa #SayAhh oraz strony Kampanii polskamowiaaa.pl, facebooku, instagramie.
Jeżeli jesteś:

WYCHOWAWCĄ, NAUCZYCIELEM – odwiedź www.polskamowiaaa.pl, pobierz niezbędne materiały edukacyjne (bliżej 20 marca będzie ich więcej), zaproponuj dzieciom wspólny projekt w ramach obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej. Może to być pogadanka, wizyta dentysty lub higienistki. Ostrzegaj przed słodzonymi napojami! Pokaż ogólnodostępne w internecie obrazy, które uzmysławiają ilość cukru w napojach słodzonych, sokach, płatkach śniadaniowycych, a nawet w ketchupie. Zorganizuj konkurs na najlepszy plakat czy quiz. Zainspiruj dziennikarzy ze szkolnej gazetki lub radiowęzła, aby w marcowym wydaniu/programie nie zabrakło informacji o Światowym Dniu Zdrowia Jamy Ustnej. Nie przegap tego dnia w programie wychowawczo-eduacyjnym.

RODZICEM – porozmawiaj (pierwszy raz lub kolejny) ze swoim dzieckiem, wyjaśnij mu, że jeżeli będzie dbał o zęby – nawet te mleczne – dłużej zachowa piękny uśmiech. Pokaż mu, jak prawidłowo myć zęby, wybierz się wspólnie z nim do sklepu, gdzie kupicie szczoteczkę i pastę. Nie kupujcie jednak oczami – czytajcie etykiety. Dobra pasta to taka, która zawiera odpowiednie stężenie florków. Twoje dziecko uwielbia gry? Pokaż mu taką, w której wcieli się w rolę dentysty lub pacjenta – w mobilnych sklepach internetowych jest ich bez liku. Przekonaj malucha, że woda jest dużo lepsza niż kolorowe napoje w puszkach. Wytłumacz mu dlaczego kolejny baton nie jest dobrym pomysłem. „Nie, bo nie” – to nie jest dobra droga. Zaproponuj wspólne wyjście do gabinetu stomatologicznego. Pamiętaj, przykład idzie z góry.

POLITYKIEM, URZĘDNIKIEM – wesprzyj lokalnie kampanię, przekaż informację o obchodach do wydziałów edukacji lub bezpośrednio do szkół i przedszkoli. Rozdystrybuuj materiały edukacyjne w urzędach oraz instytucjach. Przekaż dowolną kwotę na lokalne inicjatywy związane z promocją zdrowia jamy ustnej, zorganizuj konkurs z cenną nagrodą, zastanów się jak poprawić poziom opieki stomatologicznej w twoim województwie, mieście czy gminie. Zorganizuj debatę ekspertów, zachęć media do zainteresowania się kampanią. Zamień cukierki w twoim gabinecie na owoce lub warzywa. Zarejestruj inicjatwę – nawet najdrobniejszą na www.polskamowiaaa.pl.

LEKARZEM DENTYSTĄ, LEKARZEM innej specjalności/HIGIENISTKĄ/PIELĘGNIARKĄ – zastanów się zanim zrobisz promocję na wybielanie czy bezpłatny przegląd. Z pewnością możesz zrobić więcej dla lokalnej społeczności. Zapytaj w pobliskim przedszkolu lub szkole, czy nie potrzebują lekcji o zdrowiu jamy ustnej, zadzwoń do znajomego dziennikarza, aby napisał tekst lub nakręcił wideo z twojego projektu, zaproś na przegląd sportowców z lokalnego klubu. Przekaż pacjentom niezbędne informacje o podstawowej profilaktyce zdrowia jamy ustnej, wręcz ulotki, zachęć do odwiedzenia www.polskamowiaaa.pl.

PACJENTEM, niezależnie od wieku – odwiedź swojego lekarza dentystę. Poproś go o fachowy instruktaż higieny jamy ustnej – nawet jeżeli wydaje ci się, że dobrze myjesz zęby pozwól, aby zweryfikował to ekspert. Uważnie wsłuchaj się w to, co mówi higienistka zatrudniona w gabinecie. Wymień szczoteczkę na nową, nitkuj zęby, płucz płukanką, żuj gumę bezcukrową 20 minut po posiłku. Poświęć chwilę, aby dowiedzieć się do czego służy irygator. Udostępnij naszą akcję na swoim profilu w mediach społecznościowych. Zamień słodzone napoje na wodę. Jedz warzywa! Pamiętaj, że zdrowie zaczyna się w jamie ustnej.

Technikalia
  • Edukator, higienistka lub dentysta, wybierając się na spotkanie w ramach kampanii, winien reprezentować wizerunek stomatologiczny – mundurek oraz obuwie ochronne. Niedopuszczalna jest odzież cywilna typu dżinsy.
  • Podczas spotkania edukacyjnego edukator prezentuje zmapowany zarys edukacji (zapytaj nas o gotowy wzór).
  • Edukator wraz z placówką pozyskuje zgodę na wykonywanie zdjęć w placówce podczas spotkania edukacyjnego.
  • Podczas spotkania edukator powinien rozdać wszelkie pozyskane od kampanii polska mówi #aaa gadżety i materiały.

Nadchodzące wydarzenia

Przedszkolny Projekt Edukacyjny Smok Zębuś
Brzozowa, Dobrcz, 86-022, Polska 666602870 01/10/2024 00:00
Ania i przedszkolaki czyszczą na błysk mleczaki
ul.Marii Dąbrowskiej 17/67, Kraków, 31-851, Poland 729919668 22/11/2024 09:30
Edukacja przedszkolaków.
Adama Mickiewicza 45, Wadowice, 34- 100, Polska 29/11/2024 09:00