Jak dołączyć do kampanii?
- Zaplanuj inicjatywę wspierającą promocję zdrowia jamy ustnej (eduspotkania w przedszkolach/szkołach, przeglądy, badania, pogadanki, event, media).
- Każdą planowaną aktywność w ramach współpracy nanieś na naszą mapę Kampanii. Powstanie link.
- Stajesz się właśnie Ambasadorem Kampanii Polska mówi #aaa.
- Uzyskany link może służyć do promocji swojej marki osobistej jako Ambasador: Higienistka/Klinika/Nauczyciel/Aktywista i ukazywania wydarzenia w swoich social mediach.
- Prześlij wygenerowany link aktywności na adres mail: sylwia.drobik@pts.net.pl
- Powstałą aktywność promuj swoimi kanałami komunikacyjnymi a nasza Kampania także swoimi kanałami – po uzyskaniu nadesłanego linka wydarzenia.
- Wysyłając do nas link, prześlij w jednym mailu także zaplanowaną: datę wydarzenia, ilość uczestników, przedział wiekowy oraz swoje dane teleadresowe do wysyłki (dane osobowe, adres z kodem, numer telefonu, adres mail).
- Wyślemy do Ciebie przesyłkę z gadżetami do eventu – jeśli w danym czasie takowe będą na stanie od Partnerów Kampanii. Nasza Kampania w zależności od danego roku uzyskuje Partnerów, którzy przekazują w ramach współpracy pewną pulę gadżetów i produktów wspierających Kampanię (kolorowanki, dyplomiki, typodonty, szczoteczki, pasty, baloniki itp.). Zatem im szybciej zaplanujesz aktywność, tym łatwiej uzyskasz wsparcie.
- Podczas eventu Edukator Dentysta czy Higienistka winien reprezentować wizerunek dental typu mundurek i obuwie medyczne. NIEDOPUSZCZALNA JEST ODZIEŻ CYWILNA TYPU DŻINSY
- Edukator prowadzi zajęcia w oparciu o zagadnienia zmapowane przez Kampanię (poproś o gotowy wzór prezentacji edukacyjnej) i winien wręczyć Uczestnikom wszelkie pozyskane gadżety
- Po evencie należy przesłać krótki opis wydarzenia: gdzie się odbyło (np. przedszkole nr w miejscowości…), kto poprowadził (np. Higienistka Anna Kowalska), co było przedmiotem wydarzenia, czego dzieci/uczestnicy się nauczyli i zdjęcia do publikacji a tym samym promocji Kliniki/Higienistki/Ambasadora. Informacje zostaną opublikowane na IG,FB i stronie www Kampanii w ramach promowania Ambasadora i samej Kampanii Polska mówi #aaa. W temacie zgód na udział dzieci/uczestników w akcji profilaktycznej i fotografowanie – każdorazowo dana Placówka przygotowuje się odrębnie zapraszając/przyjmując Ambasadora – należy poinformować o tym Placówki tak by Ambasador i Kampania Polska mówi #aaa mogły z nich korzystać do promowania Kampanii Polska mówi #aaa.
- Pobierz materiały edukacyjne oraz grafiki z naszej strony Kampanii i promuj je w swoich social media’ch
- Używaj i promuj oficjalne hasztagi kampanii: #aaa #polskamowiaaa #SayAhh oraz strony Kampanii polskamowiaaa.pl, facebooku, instagramie.
Jeżeli jesteś:
WYCHOWAWCĄ, NAUCZYCIELEM – odwiedź www.polskamowiaaa.pl, pobierz niezbędne materiały edukacyjne (bliżej 20 marca będzie ich więcej), zaproponuj dzieciom wspólny projekt w ramach obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej. Może to być pogadanka, wizyta dentysty lub higienistki. Ostrzegaj przed słodzonymi napojami! Pokaż ogólnodostępne w internecie obrazy, które uzmysławiają ilość cukru w napojach słodzonych, sokach, płatkach śniadaniowycych, a nawet w ketchupie. Zorganizuj konkurs na najlepszy plakat czy quiz. Zainspiruj dziennikarzy ze szkolnej gazetki lub radiowęzła, aby w marcowym wydaniu/programie nie zabrakło informacji o Światowym Dniu Zdrowia Jamy Ustnej. Nie przegap tego dnia w programie wychowawczo-eduacyjnym.
RODZICEM – porozmawiaj (pierwszy raz lub kolejny) ze swoim dzieckiem, wyjaśnij mu, że jeżeli będzie dbał o zęby – nawet te mleczne – dłużej zachowa piękny uśmiech. Pokaż mu, jak prawidłowo myć zęby, wybierz się wspólnie z nim do sklepu, gdzie kupicie szczoteczkę i pastę. Nie kupujcie jednak oczami – czytajcie etykiety. Dobra pasta to taka, która zawiera odpowiednie stężenie florków. Twoje dziecko uwielbia gry? Pokaż mu taką, w której wcieli się w rolę dentysty lub pacjenta – w mobilnych sklepach internetowych jest ich bez liku. Przekonaj malucha, że woda jest dużo lepsza niż kolorowe napoje w puszkach. Wytłumacz mu dlaczego kolejny baton nie jest dobrym pomysłem. „Nie, bo nie” – to nie jest dobra droga. Zaproponuj wspólne wyjście do gabinetu stomatologicznego. Pamiętaj, przykład idzie z góry.
POLITYKIEM, URZĘDNIKIEM – wesprzyj lokalnie kampanię, przekaż informację o obchodach do wydziałów edukacji lub bezpośrednio do szkół i przedszkoli. Rozdystrybuuj materiały edukacyjne w urzędach oraz instytucjach. Przekaż dowolną kwotę na lokalne inicjatywy związane z promocją zdrowia jamy ustnej, zorganizuj konkurs z cenną nagrodą, zastanów się jak poprawić poziom opieki stomatologicznej w twoim województwie, mieście czy gminie. Zorganizuj debatę ekspertów, zachęć media do zainteresowania się kampanią. Zamień cukierki w twoim gabinecie na owoce lub warzywa. Zarejestruj inicjatwę – nawet najdrobniejszą na www.polskamowiaaa.pl.
LEKARZEM DENTYSTĄ, LEKARZEM innej specjalności/HIGIENISTKĄ/PIELĘGNIARKĄ – zastanów się zanim zrobisz promocję na wybielanie czy bezpłatny przegląd. Z pewnością możesz zrobić więcej dla lokalnej społeczności. Zapytaj w pobliskim przedszkolu lub szkole, czy nie potrzebują lekcji o zdrowiu jamy ustnej, zadzwoń do znajomego dziennikarza, aby napisał tekst lub nakręcił wideo z twojego projektu, zaproś na przegląd sportowców z lokalnego klubu. Przekaż pacjentom niezbędne informacje o podstawowej profilaktyce zdrowia jamy ustnej, wręcz ulotki, zachęć do odwiedzenia www.polskamowiaaa.pl.
PACJENTEM, niezależnie od wieku – odwiedź swojego lekarza dentystę. Poproś go o fachowy instruktaż higieny jamy ustnej – nawet jeżeli wydaje ci się, że dobrze myjesz zęby pozwól, aby zweryfikował to ekspert. Uważnie wsłuchaj się w to, co mówi higienistka zatrudniona w gabinecie. Wymień szczoteczkę na nową, nitkuj zęby, płucz płukanką, żuj gumę bezcukrową 20 minut po posiłku. Poświęć chwilę, aby dowiedzieć się do czego służy irygator. Udostępnij naszą akcję na swoim profilu w mediach społecznościowych. Zamień słodzone napoje na wodę. Jedz warzywa! Pamiętaj, że zdrowie zaczyna się w jamie ustnej.
Technikalia
- Edukator, higienistka lub dentysta, wybierając się na spotkanie w ramach kampanii, winien reprezentować wizerunek stomatologiczny – mundurek oraz obuwie ochronne. Niedopuszczalna jest odzież cywilna typu dżinsy.
- Podczas spotkania edukacyjnego edukator prezentuje zmapowany zarys edukacji (zapytaj nas o gotowy wzór).
- Edukator wraz z placówką pozyskuje zgodę na wykonywanie zdjęć w placówce podczas spotkania edukacyjnego.
- Podczas spotkania edukator powinien rozdać wszelkie pozyskane od kampanii polska mówi #aaa gadżety i materiały.